سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیابان گرد

 

 

حجاب به معنای واقعی (حجاب برتر) 2

بسم رب المهدی

حجاب تاج بندگی زن مسلمان است

با تشکر از تمامی دوستانی که در این امر مرا یاری کردند... از نظر من حجاب زره ای است برای زن تا خود را از نگاه بدچشمان درامان دارد. اما نوع حجاب!!! من خودم عکس دوم را بیشتر می پسندم، چون در حد تعادل است. عکس شماره 3 که متاسفانه برای ترویج فرهنگ حجاب است و بیشتر هدفش خانمهایی بوده که حجابشان مناسب نبوده اما تیرش به سنگ خورده و محجبه ها بیشتر گرایش داشته اند. آنهم با بهانه ی راحت بودن ... .

خدای سبحان با بیش از یک آیه، حجاب را بر زن واجب ساخته است، بطور مثال:

1- سوره ی الاحزاب، آیه 59:«یا اَیُّها لنَّبِیُّ قُل لاِزواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ المُومِنینَ یُدنینَ علَیهِنَ مِن جَلا بیبِهِنَّ ذلِکَ اَدنی اَن یُعرَفنَ فَلا یُوذَینَ وَ کانَ اللهُ غَفوراً رَحیماً» (ای پیامبر به زنان و دخترانت و زنان مومن بگو: پوشش های خود را بر خود فروتر گیرند. این برای رسیدن به آن منظور که شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند، نزدیک تر است)
این فرمایش خداوند «یُدنینَ عَلَیهنَّ مِن جَلا بیبِهِنَّ» (پوشش های خود را بر خویش نزدیکتر کنند) سخنی است فراگیر و عام، که شامل پوشاندن همه ی اجزای بدن از جمله سر و حکایت از وجوب امر دارد. (ذلک أَدنی أَن یُعرَفنَ) منظور از اینه عبارت این است که این نزدیک ترین راه برای شناسایی آنان(به عفت و صیانت نفس) است. در واقع حجاب مانعی است تا اهل گناه و فسق، او را به وسیله ی نگاه های گناه آلود و حرفهای غیرواقعی خود نیازارند.

2-سوره مبارکه النور، آیه 31. که آیه اصلی حجاب در قرآن است.

وَ لا یُبدینَ زینَّتَهُنَ إِلّا ما ظَهَرَ مِنها(و زیورهای خود را آشکار نکنند مگر آن چه که طبعا از آن پیداست) در واقع زنان زینت خود را آشکار نکنند و به جزء مقدار طبیعی ظاهر. یعنی اینکه زینت های پنهانی را آشکار نسازند هر چند اندامشان نمایان نشود؛ مانند لباسهای زینتی مخصوصی که زیر لباسهای عادی یا چادر می پوشند و همین طور زیورآلات، همانند عده ای که به بهانه آراسته شدن، به ظاهر خود رسیده و آن را از حد گذرانده بطوریکه چادر و مثلا حجاب را وسیله ای برای جلب اعتماد، نظر اطرافیان و... قرار داده اند.

و یا سوره ی مبارکه الزخرف، آیه 18:«اَوَمَن یُنَشَّوُا فِی الحِلیَةِ وَ هُوَ فِی الخِصامِ غَیرُ مُبینٍ»

طبق این آیه زن همچون انسانی است که در میان زروریور قرارداشته، تا بدین وسیله شهوت مرد را برانگیزد. اما زینت و آرایش یکی از بایدها و ویژگی های خاص یک زن به شمار می رود و قرآن کریم نیز وجود این تمایل را نه تنها رد نکرده، بلکه تأیید می نماید؛ ولی با شرایط و ضوابط وضع شده. اینکه بر او ممنوع ساخته که آرایه های خود را برای غیرهمسر و محارمش آشکار سازد و این ممنوعیت برای این است که زن بوسیله ای برای به فساد کشیدن جامعه نباشد. حجاب برای پاسداری از ارزشها و پایبندی بر اعتقادات است. اگر زنان بدانند که بی حجابی از آنان شیء بی ارزش می سازد... اگر بدانند که چشمان گرگ صفت عده ای بدنبال پایمال کردن عفت و حیاء آنهاست..، دیگر خود را به نمایش نمی گذاشتن. اگر می فهمیدن این ارزش که به قول عده ای دیگر تکراری و قدیمی شده از کجا سرچشمه می گیرد تا پای جان حفظش می کنند.

آیا حجاب محدودیت است؟
1-غریزه جنسی نیرومند ترین غریزه در انسان است، بدحجابی و بی حجابی دائماً موجب تحریک مردان شده که نتیجه ی آن ایجاد فشارهای عصبی و روحی و در بسیاری از موارد آلودگی های جنسی است؛
2- بی حجابی یکی از مهمترین عوامل تزلزل بنیاد خانواده است. که باعث می شود میل و عشق و علاقه همسران به هم کاهش یابد و در نتیجه میزان طلاق افزایش یابد.
3-بی حجابی ارزشهای الهی زن را از بین می برد و او را به بیراهه می کشاند و زن را به موجودی تبدیل می کند که برای بقای جذابیت خود.. خواسته یا ناخواسته به ابزاری برای اشباع غرایز حیوانی مردان شهوت ران تبدیل می کند.
یا باز هم گمان می بریم که حجاب محدودیت است؟ واضح است که جزء برای امنیت و حفظ ارزشها چیز دیگری نیست.
ارزش... به چه معناست؟
کدوم ارزش؟ همه فقط می گن بخاطر بارزش بودن زن، باید جحاب را رعایت کند اما اگر روشن شود که این ارزش به چه معناست شاید این مسئله بهتر حل شود. همانطور که شنیده ایم زن گنجینه الطاف الهی است. بنظر من این مهمترین عاملی که می تواند به ما زنان بفهماندکه چقدر در با ارزش هستیم. که خدا نه جزء الطاف بلکه گنجینه آن قرار داده و درب این صندوقچه حجاب است و کلید آن که دست خود شخص است اعتقاد و ایمان او به خود و شخصیت درونیش است. آیا کسی رو می شناسید که دوست داشته باشد به چشم یک عروسک پشت ویترین مغازه ها به او نگاه کنن؟؟؟
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: به درستی که زن وارسته و محجبه و با عفت مانند کلاغ اعصم است که هرگز قدرت و توانایی تسلط بر او نیست.(وسائل الشیعه جلد 4/ص22).

من خودم اول از روی اجبار حجاب کردم... بعد از مدتی که این اجبار از بین رفت من دوباره همانی شدم که از اول بودم اما بعد از مدتی احساس پوچی کردم یه خلاء یه حسی که .... شاید در درون هر کسی .. مثل گم کردن .. اما کم کم فهمیدن که اون حس برای چیست؟ پیداش کردم وقتی دوباره به سمت حجاب رفتم یک نوع حس تولد بود، حتی الان خانواده ی من هنوز برایشان جای تعجب دارد که من تغییر کرده ام . و بنظرم تا کسی به معنای واقعی نرسه نمی تونه حجاب و حفظ کنه... با کوچکترین موج رهاش می کنه، این تجربه شخصی منه. انشاءالله که تمام زنان چه مسلمان و غیر مسلمان بدانند که حجاب دژی در برابر ناملایمات غرایز انسانی و جامعه است و به امید روزی که این امر شیرین اسلام به معنای خود رسیده و رعایت شود . آمین.

پ.ن: میلاد منجی عالم حضرت بقیه الله اعظم روحی فداه بر تمام منتظرانش مبارک.
پ.ن: دوستان گرامی با عرض شرمندگی به علت بی سوادی بهتر از این نتوانستم بنویسم.
تو بیابون قلبم یه نفر تکسواره یه نفر بین دستش قبضه‏ی ذوالفقاره*** نه فقط بر دل من به دو عالم امیره خداییش بین خوبا که آقام بی‏‏نظیره
پ.ن: من به علت نقل مکان به نت دسترسی ندارم و دیر به دیر به وب سر می زنم.
پ.ن:متنی برای نیمه شعبان آماده کرده بودم اما امان از این کافی نت... همه بهم ریخت.
پ.ن: باز هم از یاری شما عزیزان کمال تشکر را دارم.اما هنوز نتوانسته ام کتاب شهید مطهری را پیدا کنم.

پناه می برم به آفریدگار فلق

 




پنج شنبه 86 شهریور 8 | نظر

حجاب به معنای واقعی(حجاب برتر) (1)

بنام او که حجاب را بر دل نهاد

حجاب یعنی چه؟ آیا حجاب کامل = چادر؟ منظور از حجاب یعنی پوشش در برابر نامحرم؟ آیا بدون چادر هم می‌توان حجاب داشت؟
کدامیک از عکسها حجاب برتر یا بهتر بگم حجاب به معنای واقعی‌است.
این سوالهایی است که امروزه زیاد مطرح میشه. می‌خوام براشون دنبال جواب بگردم. البته با کمک شما دوستان گرامی.. چون خودمم دچار ...!!!
می‌‌خوام بدونم برای چی حجاب می‌کنم؟ که به کجا برسم؟ چی رو بدست بیارم؟ اگه یه روز تصمیم بگیرم و دیگه چادر نپوشم چی میشه؟ چی چیزی رو از دست میدم؟ اصلا حجاب مانع از زیبایی زنان و یا آزادی آنان می‌شود؟
عکس شماره (1) تا این حد کافیست؟ چرا تا این اندازه؟ که چی بشه؟ شایدم اینطوری که شور باشه. اصلا احتمال جلب توجه وجود داره؟

 عکس شماره (2) تا این اندازه کافیه؟ خیلی‌ها تا این حدم قبول ندارن.

 

عکس شماره (3) این یکی چی؟ بعضیا مخالف هستن،‌ بعضیا قبول دارن چون معتقداً که زیبایی برای خانمهاست و نباید حجاب مانع از نشان دادن زیبایی زنان شود. اونای دیگه هم نظرشون به این است که این نوع حجاب باعث جلب توجه در جامعه می‌شود.

  

عکس شماره (4) به این اندازه چطور؟ همانطور که اسلام گفته گردی صورت و ... . یعنی فقط چادر نشانه‌ی حجاب کامله؟ حالا اگه یه نفر حجاب داشته باشه و یه خورده هم به قول خودمون به ظاهرش رسیده باشه، حجابش زیر سوال میره؟

  

 عکس شمار (5) این چی؟ بعضیا معتدقا که باید دل پاک باشه. چه بدونم از این حرفا. یا اصلا حجاب ظاهر و قبول ندارن؟
............................(عکس شماره 5)

(بنا به درخواست یکی از دوستان عکس آخری رو حذف کردم. خودتون حدس بزنید...، اینروزا زیاد از این عکسا می‏بینیم که واقعیته)

این سوالات برای اینکه بدونم منظور از حجاب برتر چیه؟ آیا حجاب باید اول از ظاهر شروع شود تا به حجاب باطن برسد؟ یا اینکه حجاب مختص خانمهاست یا آقایان هم باید حجاب داشته باشن؟ آیا حجاب فقط در برابر نامحرم مطرح می‌شود یا در برابر محارم هم باید رعایت شود؟ شایدم چون ایرانی و مسلمان هستم باید حجاب داشته باشم؟ یا چون در خانواده مذهبی بزرگ شدم ...؟ حجاب مانع چه چیزهایی است؟ و یا چون فرموده‌ی خداوند متعال است باید رعایت شود؟ آیا واقعا ارزش زن در حجاب اوست؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا و اما و اگر و برای چی و.... هزاران هزار کلماتی شبیه‌ به اینها در فکر جوونایی مثل من هست. میخوام کمکم کنید تا بتونم جوابهایی قانع کننده برای سوالاتم پیدا کنم. می‌ترسم یه روز بزنم به سیم و آخرو بی‌خیال....!!!!

پ.ن: بحث آزاد است البته با رعایت احترام
پ.ن: می‌خوام به حقیقت فلسفه‌ی حجاب و به ارزش واقعی اون برسم.
پ.ن: شاید سخته باشه اما اگه تلاش کنیم حتماً به نتیجه‌ی خوبی می‌رسیم.

 پناه می‌برم به آفریدگار فلق

 




یکشنبه 86 مرداد 28 | نظر
م

مسافری خسته از راه با کوله‏باری پر از ناامیدی و امید، زیاد سعی نکن که بفهمی چی می‏گم چون به هیجا نمی‏رسی..خلاصه مستقیم می‏رم شاید به جایی برسم..اگه دوست داری همسفر شو..یاعلی
ghorobebargrizan@yahoo.com

 

مطالب اخیر

چقدر خدا غریب است....

دستم را بگیر...

میخواهم برگردم

فراموشت کرده بودم

دلنوشته...!

بازگشت دوباره...!!!

 

آرشیو مطالب

منِ بیابان‌گرد (1)

آخرین جمعه و شروع جدید (1)

دل نوشت (1)

سلام و..... (1)

اخراجی‌ها.... (1)

عشق*** (1)

جمله‌ای برای حضور (1)

ماه نوشت (1)

مهمونی (1)

اشک (1)

بیاید براش.... (1)

عنوان... (1)

اباصالح کجائی... (1)

...منو ببر به (1)

....به محشر از فراز چرخ گردون (1)

اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً ... (1)

شاپرکها (1)

کوثر (1)

عزیز دو گیتی!!! (1)

خسته نوشت (1)

الهی در این ... (1)

تا عمر بود.. (1)

برای تو که از (1)

آشتی با خدا (1)

شعبان ماه انتظار (1)

حجاب به معنای واقعی1.2 (2)

سکوت و شکستن (1)

این فصل را با من بخوان (1)

وداعی همراه با... (1)

گر به ذره لطف بوتراب کند به آسمان... (1)

چه میشود که شوم کبوتر حرمت که آ ... (1)

یاران او چه رنگی هستن؟؟؟(1) (1)

آیا خدا برای بنده‏اش کافی نیست؟؟؟ (2)

بابانوئل.. (1)

خنده.تولد. (2)

آخ شکست (1)

عمریه در وصف شما !!! (1)

غدیر (1)

رفتنش زود گذشت (1)

دی نوشت.. (2)

هندونه و شب اول قبر (1)

نوشته‏های آخر 86 (4)

22/12/86 تا 2/2/87 (6)

26/2/87 تا 25/3/87 (5)

تبریک نوشت (1)

عروسک نوشت (1)

19/4/87-22/5/87 (4)

2/6/87 - 31/6/87 (6)

عکس نوشت (1)

20/8/87-20/9/87 (2)

آخری‏های سال (4)

جنوب (2)

خرداد 88 و تیر90 (8)

 
 

پیوند ها

پایگاه جامع عاشورا

ابزار و قالب وبلاگ

یا قائم المنتظر المهدى (عج)

امُل

کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد !

اهل همین نزدیکیا

پاک دیده

حرم دل

سوتک

علمدار دین

مفرد مؤنث غائب

همسفر عشق

بازمانده تنهای تنها

نیلوفرآبی

صمیمانه ها

خیمه سبز

عصمت infallibility

دختری با کو له‏ با ر ی ا ز ا مید

...مولایم

« عـشقی »

هی میگه حرف گوش نمی‏کنی...

طلبه ای طالب یار

امل کوچیکه

امل پرکشیده

بهشت در انتظار ما است

استاد بیابان‏گرد

راه بادیه

دل گویه های یک غلامعلی مجاهد

کلبه احزان

دلتنگی‏های یک طلبه

هر کی به هر جا رسید با دلش رسید

مجاهد

 

خبرنامه

 

 

آمار وبلاگ

کل بازدید : 218315
بازدید امروز :8
بازدید دیروز : 5
تعداد کل پست ها : 95

 

دانشنامه مهدویت

مهدویت امام زمان (عج)

امکانات جانبی

پیام‌رسان

نقشه سایت

اوقات شرعی

RSS 2.0

 

 
 

لوگوی دوستان

د نـیـــای جـــوانـی

بچه های آسمانی

خیمه یار

خیمه یار

یک

 

مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin